Bir uygulama yaptınız ama onu nasıl duyuracağınız konusunda bir fikriniz yok mu? Bir kaç adımı takip ederek uygulamınızın keşfedilmesini sağlayabilir, mobil uygulamanızdan para kazanabilirsiniz.
1- Geriye doğru düşünün
Gelecek küresel değil, yerel. İhtiyaç duyulan şey, küreselleşmenin sağlayamadığı şey: yakın ilişkiler. Insanlar samimi, kişiselleştirilmiş ve onları önemseyen şeylere değer verir. Bu anlamda geriye doğru düşünmeniz yararınıza olacaktır.
2- Keywords’larınızı doğru seçin
Bu konuda Uygulamanız İçin Doğru Anahtar Kelime Seçimi isimli yazımıza mutlaka göz atın.
3- Rakiplerinizi takip edin ve ne yaptıklarını bilin.
Onların nasıl çalıştıklarını ve hangi politikaları izlediklerini bilirseniz, kendi stratjilerinizi belirlerken daha rahat hareket edebilirsiniz.
4- Uygulama isminizi ve icon’larınızı deneyin.
Uygulama ismi ve icon’ununuzu belirlerken bir çok seçeneği değerlendirin ve daha sonra karar verin.
5- Uygulama İnceleme Sitelerine uygulamanızı inceletin. Bazı önemli inceleme siteleri:
- PocketFullOfApps
- Mashable
- TechCrunch
- BusinessInsider
- Wired
- GameSpot
- AppScout
- TechRadar
- EuroGamer
- GameZebo
- PocketGamer
- AppShopper
- AppAdvice
- AndroidAndMe
- iPhoneLife
- AppCraver
- BestAppsForKids
- AppPicker
- AppGamer
- AppAddict
6- Sosyal Medyadan Büyük Sonuçlar Beklemeyin
Evet, sosyal medya büyük bir güç ve doğru kullanıldığında işinizi duyurmak açısından çok yararlı olacaktır fakat hemen ve büyük sonuçlar için doğru yer olmayabilir.
7- Sonuçları İzlemek için Gelişmiş Araçları Kullanın
Piyasadaki bir çok analiz ve raporlama uygulamalarını ve araçlarını bu amaçla kullanmayı bir alışkanlık haline getirin.
8- Kampanyalar yapın
- Uygulamanızı indirtmek için ücretli reklamlar kullanın
- Bir reklam ajansından veya mobil reklamcılık ağı üzerinden danışmanlık alın ya da reklam kampanyanızı dijital ortamda (google adwords, facebook reklamları, vb.) yönetmesi için anlaşın.
9- Müşteri Sadakatine Odaklanın
- Yeni özellikler ekleme
- Yarışmalar yapma
- Yeni platformlar ekleme
- Bağlılık oluşturma
- Marka savunucuları
- Yeni müşteriler bulma
- Özel teklifler