Sonunda uygulamanız hazır ve yayına başlamaya hazırsınız. Daha fazla kişiye ulaşmak ve hedef kitlenizin sizi kolayca bulmasını sağlamak için birkaç anahtar kelime belirlemeniz gerekiyor. Mobil uygulamanız için en doğru anahtar kelimeleri bulmakta zorlanıyorsanız, sizin için 5 maddelik bir klavuz hazırladık.

mobil-uygulama-anahtar-kelimeler

1- Beyin fırtınası yapın
Mobil uygulamanız için doğru anahtar kelimeleri bulmak için ilk çalışmayı kendiniz yapmalısınız. Bunun için de ilk olarak mobil uygulamanızla ilgili en kullanışlı kelimeleri yazarak bir anahtar kelime listesi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Mobil uygulamanızın bölümlerini, sağladığı yararları, nerelerde, ne şekilde kullanılacağını düşünerek aklınıza gelen bütün kelimeleri listenize ekleyin. Bu yöntemle aklınıza gelen tüm kelimeler sizde farklı çağrışımlar yaratarak değişik kelimelere götürebilir ve listeniz oldukça uzun olabilir.

2- Çevrenizden görüş ve önerilerini isteyin
Çevrenizde bulunan, işinizle ve mobil uygulamanızla ilgili bilgi sahibi olan veya olmayan herkes anahtar kelime belirlerken size değişik bir kapı açabilir. Bu sebeple yakınlarınızın görüşlerini almayı ve onların tavsiyelerini de listenize eklemeyi sakın unutmayın. Bazı zamanlar işin içinde olduğunuz için gözünüzden kaçan önemli bir noktayı işe dışarıdan bakan biri daha net bir biçimde görebilir.

3- Arama motoru önerilerini inceleyin

Listeyi daha da zenginleştirebilmek için arama motoru tavsiyelerinden de faydalanabilirsiniz. Bunun için bulduğunuz sözcükleri harf harf arama motoruna girip, kelimeyle ilgili en çok aranmış değişik versiyonları da görebilirsiniz. Bunlar arasından mobil uygulamanızla ilgili olanları listenize ekleyip anahtar kelime listenizi daha da geliştirmeniz mümkün.

4- Rakiplerinizin anahtar kelimelerini inceleyin
İşinizle ilgili her türlü konuda, doğru bir strateji belirlerken rakiplerinizi değerlendirmeniz oldukça büyük bir öneme sahip. Rekabet konusunda avantaj sağlayabilmek için rakiplerinizin hareketleri, pazardaki durumu ve sizden farklı olan özellikleri kendinizi geliştirmeniz açısından oldukça işinize yarar. Anahtar kelimeleri belirlerken de aynı piyasada faaliyet gösterdiğiniz ve benzer mobil uygulamalar oluşturduğunuz bu rakiplerinizi inceleyebilirsiniz.

5- Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcısından yararlanın
Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcısı, anahtar kelime listesini oluştururken ilgili kelimeleri bulmak konusunda işinizi büyük ölçüde kolaylaştıracaktır. Bunun için Google AdWords’e giriş yaparak bu anahtar kelime planlayıcısına kolayca ulaşabilirsiniz. Araçlar sekmesinde bulunan, “yeni anahtar kelime arama” ve “anahtar kelime çoğaltma” seçeneklerini, listenize yeni kelimeler eklemek için size kullanabilirsiniz.

Paylaş:Share on LinkedInShare on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePin on Pinterest