Günümüzde birçok alanda, internet ve mobil dünyadaki değişim ve gelişmeler çok daha hızlı ve oldukça net bir şekilde ortaya çıkıyor. Alışveriş ve pazarlamanın, bu birçok alanın başında geldiğini söylemek mümkün. Araştırmalara bakıldığında bugün mobil cihaz kullanımındaki artışın, özellikle tüketici davranışlarını oldukça büyük ölçüde değiştirmiş olduğu istatistik veriler ile net bir şekilde ortaya çıkıyor.
ABD’de yapılan bir mobil alışveriş araştırmasının sonuçları şöyle;
– ABD’de yapılan online perakende trafiğinin yüzde 50’si mobil üzerinden geçiyor.
– Fiziki mağaza alışverişlerinde, kullanıcıların yüzde 55’i bilgi edinme amacıyla mobil cihazlarından yararlanıyor.
– Alışveriş sırasında bilgi edinmek için mobil cihaz kullananların yüzde 71’i aldıkları mobil sonuçların, mağazada yapılan bilgi ve tanıtımlardan çok daha faydalı olduğunu düşünüyor.
– Mağazadayken ilgilendiği ürünle ilgili mobil arama yapanların yüzde 65’ini 18-29 yaş kesimi, yüzde 2’sini 30-44, yüzde 53’ünü 45-60 ve yüzde 32’sini ise 60 yaş ve üstü kesim oluşturuyor.
– Mobilden yapılan alışverişte en fazla tercih edilen ürün kategorileri: Yüzde 60 ile elektrik – elektronik, yüzde 55 ile market, yüzde 47 ile giyim, yüzde 45 ile ayakkabı, yüzde 39’la ise sağlık ve güzellik.
– Akıllı telefon ile yapılan mobil alışverişlerde ortalama sepet tutarı 92,37 dolarken, tabletler ile yapılan mobil alışverişlerde ortalama sepet tutarı 98,56 dolar.
Mobil cihazlardan ise şu şekilde faydalanılıyor;
-Kullanıcıların yüzde 43,3 kadarı akıllı telefonunu perakende alışverişleri sırasında,
-Yüzde 23,3 kadarı mağaza konumu bulmak için,
-Yüzde 22,6 kadarı servis ve avantajlardan yararlanmak için,
-Yüzde 20,2 kadarı fiyat karşılaştırması yapmak için,
-Yüzde 19,7 kadarı ürün özelliklerini incelemek için,
-Yüzde 18 kadarı alışveriş listesi yapmak için,
-Yüzde 17 kadarı ürünlerin stok durumunu öğrenmek için
-Yüzde 16,3 kadarı indirim ve kuponlardan faydalanmak için,
-Yüzde 13,1 kadar fırsat ürünleri ve grup indirimlerini öğrenmek için,
-Yüzde 4,7 kadarı ise mobil ödeme seçeneklerinden faydalanmak için kullanıyor.