Önce Yeterince Yoruma Sahip Olmalısınız

İncelemeleri toplama konusunda çok çalışmanız. Daha da önemlisi, yararlanabileceğiniz yeni incelemelerin akışı devam etmelidir.

mobil uygulama yorumlarinin onemi

Yorumları Cevaplara Çevirmek

Mobil endüstrideki profesyoneller her zaman şu yöntemi izler; bir şekilde kullanıcılarının iç düşüncelerini analiz etmek. Bunu siz de yapmalısınız. Öyleyse, uygulamanızda neyin işe yarayıp neyin çalışmadığını öğrenmeniz gerektiğini kabul etmelisiniz. Şunu unutmamakta fayda var: Metodik bir şekilde yorum ve incelemeleri toplamazsanız bu işte başarılı olamazsınız. Kullanıcıların mağaza incelemeleri bunun için çok iyi bir kaynaktır.

Kullanıcılarınızın İnceleme Yapmasını Dikkatli Bir Şekilde Teşvik Etmelisiniz

Birçok geliştirici, kullanıcılarını uygulama için incelemeler yapmaya teşvik etmek ister ancak olumsuz geri bildirim almaktan endişe duyar.
Bunu önlemek için kullanıcılara uygulamanız hakkında ne hissettiğini soran bir pop-up görüntüsü sağlayan bir çözüm geliştirebilirsiniz (sevme, beğenmeme vb.). Olumlu görüş bildiren kullanıcılar daha sonra uygulama mağazasında (App Store, Google Play) geribildirimde bulunmaları için teşvik edilirken, geri kalanlar (olumsuz görüşler, şikayetler, vs.) destek ekibine yönlendirilir.

Uygulama Mağazası Görüşlerini Altın Madeni Yapan Etken Nedir?

Kullanıcı geribildirimi toplamak kolay değildir. Sosyal topluluklar içinde yapılan anketler, e-posta pazarlaması, odak grupları ve / veya beta toplulukları tekniklerini kullanmak ekonomik olarak ciddi meblağlardır.
Ama bir bildirim (push notification) veya küçük bir ücretle Google Play ve iTunes sayesinde birçok ‘kullanıcı incelemesi’ ekstra çaba gerektirmeden toplanabilir.

Uygulamanız Hakkındaki İncelemeler Uygulamanızın Performansını Yansıtacak

Birçok kullanıcı, görüşlerini paylaşacak ve böylece siz de; neyin işe yarayıp neyin yaramadığını öğrenecek, geliştirme çabalarınızın nereye odaklanması gerektiğini anlayacaksınız

Google Play ekibi, incelemelerin önemini destekleyen bazı veriler paylaştı: 1 yıldızlı incelemelerin % 50’sinin uygulama istikrarı ve hatalarını konu aldığı görülüyor. Ayrıca, bir uygulamanın yorumları ve fiyatı arasında güçlü bir korelasyon var.

Yorumları analiz etme, süregelen önemli bir süreçtir. Deneyimlerin sonunda oluşan incelemelere göre kararlar almanıza ve neyin çalıştığı ve neyin işe yaramadığını ölçümlemenize izin verir. Birçok mobil uygulama mağazaları incelemesi kullanıcılar tarafından boş bırakıldığından, bu konuda eksikler mevcuttur. Google Play, bu konuda bir kaç formül önerse de henüz bunlar yeterli değildir ve geliştirilmesi gerekmektedir.

Paylaş:Share on LinkedInShare on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePin on Pinterest