Ülkemizde en azından birkaç nesle okulda televizyonun en büyük kitle iletişim araçlarından biri olduğu öğretildi. Fakat zaman değişti, televizyon yıllarca koruduğu o güçlü zirveden yavaş yavaş inmeye başladı. Son yapılan araştırmalardan birini bu durumun yeni bir ispatı olarak sizlere sunuyoruz.
Akıllı telefonlarla beraber hayatımıza giren ve birçoğumuzun günlük yaşamının vazgeçilmez bir parçası olan mobil uygulamalara, artık televizyonla geçirilen daha fazla bir zaman geçiriliyor. Flurry tarafından yayınlanan araştırma raporlarına göre, 2015 yılında ABD’li tüketiciler, bir günlerinin ortalama 198 dakikasını mobil uygulamalar kullanarak geçiriyorlar. Bu oran, 168 dakikalık televizyon izleme ile karşılaştırıldığı zaman ortaya çıkan fark düşünüldüğünde, artık mobil uygulamaların televizyondan daha fazla ilgi çekici olduğu açıkça ortada. Bununla beraber, televizyon karşısında dahi akıllı telefonlarımızı ve mobil uygulamalarımızı kullanıyor olmamız, elbette mobil uygulamaların televizyona karşı en büyük avantajlarından biri.
Geçtiğimiz yıl yayınlanan araştırma raporlarında Amerikalı tüketicilerin mobil uygulamalarda günlük yalnızca 139 dakika geçirdiği, 2013 yılında ise bu oranın 126 dakika olduğunu görülüyordu. Bu oranların 2015’e geldiğimizde 168 dakikaya kadar çıkmış olması, 2016 raporunda da bu yükselişin devam edeceği anlamına geliyor. Apple TV‘nin de televizyona büyük bir darbe vuracağını ve mobil uygulamaları televizyon üstünde de daha çok ön plana çıkartacağını düşünürsek, akıllı televizyonları ciddi ve büyük bir dönüşüm dönemi bekliyor diyebiliriz.