Orta sınıf akıllı telefon pazarına bir yenisi daha ekliyor. Uygun fiyatı ve şık tasarımı ile Worldphone, pazara hızlı bir giriş yapacak.
Küresel akıllı telefon pazarında yüksek fiyat sınıfında yarış bir elin parmaklarını geçmeyen az sayıda marka arasında geçiyor ve açık söylemek gerekirse o sınıfın kazananı da uzun zamandır pek değişmiyor. Görülen o ki, Kaliforniyalı girişimciler bu aralar alt ve orta seviyedeki telefon pazarında oldukça hızlı bir şekilde artan Çin hakimiyetine karşı sıkı bir hazırlığa başlamışlar. Apple’ın eski CEO olan John Scully, eski Endüstriyel Tasarım Direktörü Robert Brunner ve eski CMO’su Neeraj Chauhan ortaklığı ile kurulan OBI Worldphone markasının ilk iki modeli ‘Designed in California’ sloganı ile tanıtıldı. Hedef, gelişmekte olan ülkeler başta olmak üzere, dünyada alt sınıftan orta sınıf akıllı telefona geçmesi düşünülen 1 milyarlık kullanıcı kitlesinden pay kapabilmek.
San Francisco’da yaptıkları basın toplantısında kurucular tarafından tanıtılan SF1 ve SJ1.5’in ambalajından tutun ara yüzüne kadar hemen her bileşenin tasarımı Brunner’ın kurucusu olduğu, San Francisco’lu Ammunition Tasarım Stüdyosu tarafından hazırlanmış. Markanın “seçkin tasarımı ekonomik fiyatla sunma” politikasının uygulayıcısı da Brunner’dan başkası değil elbette.
Tasarımları ile farklılaşan OBI Worldphone’un, önümüzdeki Kasım ayında satılmaya başlayacağı ülkeler Güney Afrika, Hindistan, Türkiye, Vietnam, Pakistan, Nijerya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Tayland. Markanın bir yıllık bir zamanda 50 ülkede kademeli olarak piyasaya girmesi düşünülüyor. Elbette tahmin edildiği gibi OBI’nın hedeflediği pazarlaı Hindistan, Çin, Güney Amerika, MENA, ve Doğu Avrupa. Batı Avrupa ve ABD pazarlarına sunulup sunulmayacağı hakkında ise şimdilik bir açıklama yok.