“Neden Google AdWords kullanmalısınız” ve “Google AdWords işe yarıyor mu?” Google’da aranan oldukça yaygın bir anahtar kelime öbeğidir. Ya da yeni adıyla Google Ads. Daha önce Google reklamlarını hiç kullanmadıysanız ve değerli olup olmadığını merak ediyorsanız, bu yazı tam size göre!

Şirketlerin, firmaların, bireylerin ortak amacı elbette ki hedeflenen kitlelere ulaşmaktır. Ve bu hedefe ulaşmanın en iyi yolu reklamdır. Reklamın en etkili ve en ucuz yolu da internet reklamcılığıdır. Web sitenizin arama motorlarına uygun şekilde tasarlanması arama motorlarında üst sıralarda çıkmasına yardımcı olur. Google ise web sitenizi anahtar kelimelerinize göre indeksler ve kaçıncı sırada çıkacağınızı belirler. Ancak bu durum değişkendir, yani Google’ın elindedir.

google reklamlari

Google reklamları nedir?

Google Reklamları internette reklam vermenizi sağlayan sistemdir. Bu reklamlar yayınlanırken sizin belirleyebileceğiniz seçenekler şunlardır;

  • Anahtar kelimeleriniz
  • Reklamınızın yayınlanacağı şehirler ve ya ülkeler
  • Hangi günlerde hangi saatler arasında yayınlanacağı
  • Günlük bütçeniz (reklam harcaması)

Peki, harcamalar nasıl gerçekleşir?

Reklamınızın yayınlanmasından herhangi bir ücret alınmaz. Müşterinin sizin reklamınızı tıklayarak web sitenize girmesi halinde ücretlendirme gerçekleştirilir. Bilinmesi gereken sadece reklamlarınıza tıklandığında sizden ücret alınmasıdır.

Google Reklamları reklam sonuçlarını raporlama ve takip etme olanağı da sunmaktadır. Ayrıca ayrıntılı raporlar Google tarafından e-posta adresinize gönderilir. Böylelikle reklamınızın size getirisi hakkında bilgi edinmiş olursunuz.

Google Reklamlarını neden kullanmalısınız?

Google AdWords reklamları ile markamız adına reklam vermeli misiniz yoksa vermemeli misiniz konusu yıllardır hep bir muammadır. Marka adına verilen reklam şirket yöneticileri tarafından genellikle gereksiz görülür ve boşa maliyet olarak değerlendirilir.

İşte Google reklamlarını kullanmak için sebepler;

  1. Google reklamları ölçeklendirilebilir

Her pazarlamacı için en zorlayıcı işlerden birisi, ölçeklendirilebilir potansiyel iş kaynakları bulmaktır. Google reklamları, yüksek oranda ölçeklendirilebilir ve bu da bazı şirketlerin neden bunlara bir yılda milyonlarca para harcadığını açıklıyor. Yarar sağlayacak bir Google reklam kampanyası yaratırsanız, bu kampanyadan gelir elde etmemeniz için hiçbir sebep yok.

  1. Google reklamları ölçülebilir

Geleneksel pazarlama kanalları ile karşılaştırıldığında, dijital pazarlama yüksek oranda ölçülebilirdir. Google reklamlarında “tıklama başına ödeme” sistemi online kanallarda da en doğru ölçülebilen yöntemlerden birisidir. Google reklamları, neyin işe yarayıp yaramadığını görebilmeniz açısından daha şeffaf. Kampanyalarınızın başarısız bir girişim mi yoksa yatırım getirisi yüksek bir başarı öyküsü mü olacağına hızlıca karar verebilirsiniz.

  1. Google reklamları esnektir

Google reklamlarının faydaları, esnekliği ile doğru orantılıdır ve size birçok seçenek sunar. Bu sayede kampanya ve reklamlarınızı, ulaşmak istediğiniz kitleyi hedefleyen ihtiyaçlarınıza göre uyarlayabilirsiniz.

  1. Anahtar kelimeleri özelleştirebilirsiniz; örneğin, reklamlarınızı, “İzmir otelleri” gibi kesin bir anahtar kelime ile arama yapan insanlara sonuçları İzmir ya da oteller ile ilgili genel terimleri filtreleyerek gösterebilirsiniz.
Paylaş:Share on LinkedInShare on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePin on Pinterest