Y kuşağının sahip olduğu alışveriş alışkanlıkları ve online dünyayı hayatlarının vazgeçilmezi yapmaları birçok firmayı etkiliyor.
Peki neden en fazla Y kuşağı analiz ediliyor, firmalar neden en fazla Y kuşağı için özel projeler üretiyorlar? Çünkü araştırmalar sonucu görüyoruz ki, bu yaş aralığında, sevilen firmalara karşı sadakat oldukça yüksek. Daha sonraki yaşlarda tercih edilecek markalara karar verme zamanı bu yaş aralığında oluyor. Bu sebeple firmalar artık gelecekteki planlarını ve stratejilerini Y kuşağı üzerinden kurguluyor.
Y kuşağının %95’i internete akıllı telefonlarından giriyor
Görülen o ki Y kuşağının çalışma biçimi mobile bağlı olacak. Araştırmalara bakılırsa, Y kuşağının %95’i düzenli bir şekilde akıllı telefon kullanıyor, %48’i internete akıllı telefonları ile giriyor. Araştırma katılımcılarının %80’ni akıllı telefonlarını uyurken bile yanlarından ayırmıyor. Mobil çalışma bölümlerine baktığımızda Y kuşağının %70’i işyerinde kendi cihazını veya kişisel uygulamalarını kullandığını, %76’sı masaüstü telefonların iş yerlerinde kullanım zamanının bittiğini, %35’i ise istediği yerden dokümanlarına ulaşabileceği cloud mail sistemi kullandığını söylüyor.
Dünyanın yeni süper gücü Y kuşağı
Y kuşağı, 7 milyarlık dünyanın yaklaşık 2 milyarını oluşturuyor. 2030 yılına geldiğimizde dünyada çalışan nüfusun % 80’ini Y kuşağının oluşturacağı düşünülüyor. 2020 yılından itibaren önceki nesilden daha çok harcama gücüne sahip bir nesil olacak. Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre ise Türkiye nüfusunun %30’u Y kuşağı. 15-25 yaş arası 18 milyon tane genç var. Türkiye’nin bu yapısı doğal olarak pazarlamacıların Y kuşağı gençlerini daha dikkatle dinlemesi gerektiğini gözler önüne seriyor. Y kuşağı arasında yapılan araştırmalar gösteriyor ki, Y kuşağı ile bir biçimde ilişkisi olan (ürün ya da hizmet satan) firmaların %75’inin mobil uygulaması yok. Hatta %80’inin mobil uyumlu bir web sitesi bile yok. Y kuşağı kullanıcılarının %55’i, gün içinde en az bir defa bir firmanın web sitesine girdiklerini söylüyor.
Y kuşağı dikkate alınarak mobil pazarlama stratejisi oluşturmak, kısa vadeli olarak marka bilinirliğini ve satışları olumlu şekilde etkileyecektir. Uzun vadede ise firmanız olan sadakat de büyütecektir. Y kuşağının bu kadar değerli olduğunu gösteren bu bilgilere rağmen birçok firma, internet sitesini mobil uyumlu bile yapmayarak büyük kitleyi yok sayıyor.
Mobile uyumlu olun
Y kuşağı, mobil uygulamalardan çok tarayıcılar üzerinden alışveriş yapmayı seviyor. Tarayıcıları tercih eden kitle %70 oranlarındayken, mobil uygulama üzerinden alışveriş yapmayı sevenler %30 civarında.
5 saniye kuralını unutmayın
Eğer web siteniz 5 saniye içinde yüklenmezse kapatacak kullanıcıların oranı %70. %25’lik bir bölüm ise 2 saniye bile beklemiyor. Yani mobil uyumunda, web sitenizin sadece cep telefonlarında iyi görüntülenmesi yetmiyor, bununla beraber çok da hızlı yüklenmesi gerekiyor.
Dahil edin – özel hissettirin
Y kuşağı, markaların var olmasına kendi yorumlarıyla ve kullanımlarıyla katkı yapıyorlar. Durum böyle olunca da markaları patronlarında fazla sahipleniyorlar ve bir nevi kendi markaları gibi görüyorlar. Bu sebeple markalar, Y kuşağının söylediklerini dikkate almalılar. Onların ortaya koydukları her konuyu dinlemeli ve işbirliği yapmalıdırlar. Böylece yaratıcı fikirler yakalama ve Y kuşağı kitlesini tanıma imkanınız var. Doğru bir sohbet ve diyalog fırsatı yaratmak için, onları dinlemek size güçlü dostlar kazandıracaktır.