MovableInk’in yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre Amerika’da kişi başına düşen mobil cihaz sayısı 5’ten fazla. Aynı araştırma gelişmekte olan ülkelerde mobil cihaz kullanımının arttığını, dolayısıyla e- posta pazarlamasının önem kazanacağının üzerinde duruyor. Uzmanlara göre kullanıcı sadece tüketici olarak değil aynı zamanda bir birey olarak da algılanmak istiyor. Bu sebeple kişiselleştirme; e-postalarda kişisel hitaplar ve kişiye özel kampanyalar, olumlu geri bildirimler elde edilmesini sağlıyor.

E- postalar pazarlamada da kullanılıyor

E-posta, e-ticaret şirketlerinin müşteri sadakati oluşturmak adına kullandıkları en önemli pazarlama araçlarından biri. Mobil kullanım ve özellikle mobil uygulamalar yoluyla, kullanıcılarla eskisinden çok daha hızlı ve bire bir şekilde iletişime geçmek mümkün.

E-postalar ilk olarak mobilde daha fazla okunuyor

E-postalar ilk olarak mobilde daha fazla okunuyor

E-posta pazarlamayı öteki pazarlama araçlarından ayıran en önemli neden, düşük maliyet ile çok daha yüksek etkili bir geri bildirim sağlama olanağı. Bu da ancak, doğru kişiye doğru mesajın gönderilmesi yoluyla gerçekleşebiliyor. Mobil, bu durumun için en iyi platform.

iOS mu, Android mi?

Araştırma sonuçlarına göre mobilde görüntülenen e-postalardan alınan geri bildirimlerin, toplam geri bildirimlerin yüzde 18’lik bir bölümünü oluşturduğu görülüyor. Kullanılan işletim sistemine göre geri bildirimlerin dağılım oranları şu şekilde: E-postaların yüzde 59’u iPad’lerden, yüzde 24’ü iPhone’lardan, yüzde 16’sı Andorid işletim sistemli telefonlardan, yüzde 1’i ise diğer telefonlardan okunuyor. 

E-postalar mobilde her saat kontrol ediliyor

E-posta alma veya gönderme, kullanıcıların mobil cihazlarda an fazla zaman ayırdıkları işlem. Buna bakıldığında, gün içindeki toplam zamanın yüzde 23′ü ve bir saatin yaklaşık 14 dakikası, e-posta okuma ve gönderme işlemlerine ayrılıyor. Bu oranlar masaüstü kullanıcılarında sadece yüzde 5′e denk geliyor.