timthumb

Mobilde konum bilgilerini kullanarak neler yapabilirsiniz? Güçlükleri ve fırsatları neler? İşte yanıtlar;

Güçlükler

Konum bilgileri pazarlama içi içerik kalitesi, veri kullanımı, reklam yerleştirme gibi oldukça kritik bir bileşen. Fakat işletmeler için oldukça önemli olan bu bilgiye erişmek her zaman mümkün olmuyor. İlk olarak kullanıcının, mobil cihazında ve kullandığı mobil uygulamalarda bu bilginin paylaşımına izin vermesi gerekiyor. GPS sinyali zayıf olan bir mobil cihazın lokasyon bilgisine erişmek, oldukça güç. Güçlükler bununla da sınırlı değil; reklam ağları veya yayıncılar aracılığıyla verilen konum bilgileri, kimi zaman oldukça geniş olabiliyor.

Fırsatlar

-Satış noktasına yönlendirme

Mobil kullanıcılar cihazlarında, hemen ulaşabilecekleri içerikleri ve enstantane çözümler arıyorlar. Mağaza sahipleri ya da bayilik sistemiyle çalışan firmalar için konum bilgisi, kullanıcıları en yakında ve o sırada açık olan satış noktasına yönlendirmek açısından yararlı olabiliyor.

-İnteraktifliği artırma

Bir mobil uygulamaya harita eklemek, uygulamayı interaktif hale getirilebilir. Kullanıcılar dijital haritalarda dolaşmaya alışık olduklarından, içeriğin daha zengin şekilde sunulması, çekici gelebilir.

– Yol tarifi

Navigasyon özelliğine sahip; yani adres tarifi eden ve yol gösteren bir harita, kullanıcının size çok daha kolay ulaşmasına yardımcı olur. Bu, sağlayacağı pozitif değer bakımından, mobil uygulamanızın statik haritalar bulunduran mobil uygulamalara oranla daha fazla tercih edilmesini sağlayabilir.

-Arama desteği

Google’ın yaptığı bir araştırmaya göre, mobil kullanıcıların yüzde 61’i mobil cihazlarında arama sonucuna ulaştıklarında, telefon numarasını arayarak şirketlerle iletişime geçmeyi tercih ediyor. Push-to-call, click-to-call veya push-to-talk denilen “bas ve ara” özelliği ile kullanıcı için konum bilgilerini kullanarak ulaştıkları yakındaki hizmetlere ve ürünlere ulaşmak artık çok daha kolay. Konum bilgileri, mobil cihazlarda uygulamanızdan en yüksek verimi almanızı sağlar.