Günümüz dünyasının vazgeçilmezi mobil uygulamalarının iş dünyasında kullanımını kuramsal ve ticari bağlamda verimliliği arttırıyor.
Mobil uygulamalar günümüzde akıllı telefonların ve tablet bilgisayarların artan kullanımıyla ve masaüstü, dizüstü bilgisayarların kullanımının azalmasıyla günlük hayatımızın en önemli ayrılmaz parçalarımızdan biri haline geldi. Bankacılık, alışveriş gibi zorlu işler bile mobil uygulamalar sayesinde oldukça kolaylaştı. Tren, uçak, otobüs biletlerini mobil cihazlar yardımıyla satın almak da maliyetleri düşürmüş ve uygulama sahiplerini bu işlemleri mobil uygulamalar üzerinden yapmaya teşvik etmiştir.
Bu yoğun kullanım sonucu artık şirketlerde ticari ve iletişi politikalarını mobil uygulamalar üzerine yoğunlaştırmışlardır. Özellikle sosyal medya ağlarında hesapları bulunan şirketler bu sayede müşteri memnuniyetini, dolayısıyla kar marjlarını artırmışlardır. Uzak mesafelerden haberleşme, GPS, barkod okuma gibi uygulamalar şirketlerin başarılı mobil uygulamaları arasındadır. Teknoloji, otomobil, kimya, ilaç, perakende gibi sektörler mobil uygulamalarda başı çekmektedir.
Kurumlarda bu son teknoloji trendlerinden geri kalmamış, ilk iş web sitelerini mobil uyumlu hale getirmişlerdir. Ardından birçok kurum kendi mobil uygulamalarını kullanıcıya sunmuştur. Kurumların bu uygulamalardan başarılı sonuç almaları için 3 faktör vardır;
- Uygulama kullanıcıyı yormamalıdır.
- Uygulama basit ve kolay olmalıdır.
- Uygulama kurum stratejisini destekler nitelikte olmalıdır.
Mobilleşmenin gitgide arttığı günümüzde kurumlar ve şirketler iş dünyasındaki istihdam, üretkenlik ve verimliliği arttırmanın yolunun mobil teknolojiden geçtiğinin bilincine varmalı ve mobil teknolojiyi kullanarak üretkenlik ve verimlilik düzeylerini arttırmalıdırlar. Kurumlar ve özellikle şirketler mobil teknoloji için yatırım yaparken doğru teknolojiyi seçmeye dikkat etmelidirler.
Kısaca özetlersek; müşteri memnuniyetini arttırmak için, pazarlama etkisini arttırmak için, satış performansını arttırmak için, verimliliği arttırmak için, maliyetleri düşürmek için, süreçlerdeki optimizasyonu sağlamak için ve marka tanıtımını arttırmak için iş dünyasının mobil teknolojiye ve mobil uygulamaya gerekli yatırımı yapması gereklidir.