Mobil ekranlar, bilgisayar ekranlarına oranla daha küçük olsa da, interaktif etkileşimli tasarım kuralları halen geçerlidir. İnteraktif etkileşim, kullanıcı deneyimine dayanan tasarımın dev şemsiyesi içinde önemli bir bileşen. Ve tasarımcıların mantıksal ve düşünülmüş davranışlar/eylemler ile ilgi çekici web arayüzleri oluşturmaya odaklandığı bir süreç. Başarılı bir interaktif tasarım, istenen kullanıcı deneyimlerini oluşturmak için iletişim ilkelerini ve teknolojiyi kullanır. Bunu sağlayabilmek için de bazı adımları uygular. Eğer siz de bu tarz bir uygulama oluşturmak istiyorsanız, bu adımları kullanmanız önemlidir.
İşte İnteraktif Etkileşimli Tasarımın Beş Kuralı:
- Hedefi Yönlendiren Tasarım: Röportajlar ve anketler gibi kullanıcı araştırması, doğru kullanıcı için tasarım yapmanıza yardımcı olur. Uygulamanızın iş akışını, kullanıcıların ihtiyaçlarına göre uyarlamanıza izin verecek şekilde, uygulamanızla deneyimin eksiksiz bir resmini oluşturmak için, kullanıcıları ve kullanıcı senaryolarını ortaya çıkarın.
- Kullanılabilirlik: Uygulamanızın kullanımının kolay olması gerekir. Kullanılabilirlik, ürünü kullanışlı kılar ki bu da arzulanan bir ürün olmanın ilk adımıdır.
- Karşılanabilir ve Makul Ücretlendirme: “Karşılanabilir ve Makul olmanın” karşılığı fonksiyondur. Uygulamanızın fonksiyonlarının anlaşılır olması ve doğru şekilde kullanılmaları gerekir. Böylece kullanıcılar, her öğenin ne yaptığını düşünmek zorunda kalmazlar. Ve sonuç olarak da uygulama ücretini ve değerini sorgulamaya başlamazlar.
- Öğrenilebilirlik: Örneğin; kullanıcılar, sezgisel olarak uygulamanızda gezinebilmeliler. Bilinen mobil kalıpları kullanmak yeni kullanıcıların, yeni bir uygulamaya alışmalarına yardımcı olacaktır.
- Geribildirim ve Yanıt süresi: Geri bildirim; kullanıcının ses, resim veya metin aracılığıyla bir işlemin tamamlanıp tamamlanmadığını anlamasına olanak tanır. Bu geribildirimin zamanında olması ve kullanıcı dostu olması gerekir.