Mobil uygulama piyasasının son yıllardaki hızlı büyümesiyle beraber piyasanın içindeki tüm dengeler ve maliyetler de aynı şekilde farklılıklar gösterdi. Bu farklılıktan, kullanıcılara tanıtılan ve mobil uygulamayı indirmeye teşvik eden reklamlar da (CPI) nasibini aldı. Chartboost‘un son yayınladığı, platformlara ve ülkelere göre CPI’ın ortalama maliyetleri oldukça büyük bir artışın olduğunu gösteriyor.
Diyelim bir iOS uygulamanız var ve Çin piyasasını hedefliyorsanız, işinizin gerçekten çok zor. Geliştirdiğiniz iOS tabanlı mobil uygulamayı reklamlar yardımıyla tek bir kullanıcıya yükletmenizin Çin’de ortalama bedeli 4,41 dolar yani yaklaşık olarak 13,5 TL. Çin’in ardından İsveç geliyor. İsveç’te mobil uygulamanızı bir kullanıcıya tanıtmanızın maliyeti ortalama 2,78 dolar. Üçüncü sırada yer alan, uygulama üreticilerin test merkezi olarak belirlediği ve neredeyse bütün uygulamaların ilk yayınlandığı piyasa olan Yeni Zelanda, bu durum neticesinde, kullanıcılara ulaşma bedelinin oldukça yükseldiği bir ülkeye dönülmüş; ortalama CPI fiyatı 2,75 dolar. Türkiye’de ise reklamlarla bir iOS kullanıcısına mobil uygulamanızı yükletmenin bedeli 1,42 dolar yani yaklaşık 4,34 TL olarak hesaplanmış. Türkiye‘nin iOS CPI maliyetiyle ortalama bir durumda olduğunu belirtelim.
Android piyasasına geldiğimizde maliyetin yüksek olduğu ülkeler neredeyse aynı fakat maliyetler iOS’la karşılaştırıldığında neredeyse yarı yarıya kadar düşüyor. Mobil ygulamanızı Android kullanıcılarına yükletmek daha ucuz fakat tabi ki iOS kullanıcıları uygulama içi harcamaya, mağazadan ürünler almaya ve para harcamaya daha yatkın oldukları için daha önemli bir konumdalar. CPI anlamında Android’in en yüksek maliyetli olduğu ülke 2,61 dolar ile Avustralya. İkinci sırayı 2,41 dolar ile Kanada alıyor. Üçüncü sırada ise çok ilginç yer var. Papua Yeni Gine. Burada Android uygulamanızı tek bir kullanıcıya yükletmenizin maliyeti 2,38 dolar. Türkiye‘de ise Android uygulamanızı tek bir kullanıcıya yükletmek için harcamanız gereken tutar 1,11 dolar yani yaklaşık 3,39 TL. Bu fiyatı ile Türkiye’nin yine ortalama bir maliyette olduğunu söyleyebiliriz.
İşletmeniz için bir mobil uygulama geliştirmek istiyorsunuz, ancak nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz ayrıca hiç teknik deneyiminiz de yok. Endişelenmeyin, bu durumda, sizin için buradayız. Tıklayın, bize uygulama fikrinizi yazın, tüm platformlara uyumlu mobil uygulamanızı birlikte yapalım.