Mobil uygulamalar, mobil cihazlarda yoğun bir şekilde kullanılıyor günümüzde. Hayatımızın her alanında oldukça büyük kolaylıklar sağladığı için kullanıcılar tarafından çokça tercih ediliyor. Ancak büyük hayallerle geliştirilen her mobil uygulamanın da kullanıcının ilgisini çektiği söylenemez.
Mobil cihaz kullanıcılarının, uygulamanızı indirip, sonrasında da uygulamanızı kullanmaya devam etmelerini istiyorsanız, onlara nasıl daha büyük bir fayda sunacağınız büyük bir önem taşıyor.
Peki bunun için neler yapmak gerekir?
1- Müşteri ilişkilerine önem verin
Uygulamanın kullanıcıları, özellikle bir sorun yaşadıkları durumda size kolayca ulaşmak isteyeceklerdir. Eğer sizin uygulamanızda size ya da müşteri ilişkileri bölümünüze hızlı bir şekilde ulaşabilecekleri herhangi bir iletişim bilgisi yoksa bu durum sonucunda o kullanıcıyı kaybetme riski ortaya çıkıyor. Çünkü bu uygulamalarda olumsuz deneyimler ve sorunlar yaşayan kullanıcılar, uygulamadan kolayca vazgeçebiliyorlar. Bu tip olumsuz bir durumla karşılaşmamak için iletişim bilgilerinizi uygulamanızda görünür bir şekilde yerleştirmeyi ihmal etmeyin.
2- Uygulamanızı gereksiz detaylardan arındırın
Sade ve bas. Başarılı bir uygulamanın en önemli özelliklerinin başında bu iki kelime geliyor. Kullanıcılar karmaşık ve gereksiz detaylarla dolu mobil uygulamaları tercih etmezler ve bu tip bir durumda hiç düşünmeden uygulamanızı silebilirler. Yalnızca işe yaracak bilgileri ve bölümleri belirleyerek, bunlar dışındaki fazlalıkları temizlemek en doğrusu.
3- Uygulamanızı duyurmak için kaynak ayırın
Kullanıcıların uygulamanızdan haberdar olması için birçok tanıtım seçeneğiniz var. Sosyal medya, banner’lar, konuyla ilgili forumlar, e-posta pazarlama, kendi web siteniz bunlardan yalnızca bazıları.
4- Anlık bildirimleri doğru şekilde değerlendirin
Anketler, araştırmalar ve istatistikler sayesinde, anlık bildirimlerin uygulamaların kullanım oranlarını büyük ölçüde etkilediği önemli bir gerçek. Bu noktada dikkat etmeniz gereken nokta ise anlık bildirimleri doğru zamanda ve doğru şekilde kullanılmak.