Teknolojideki gelişmelerin, her yerde ve her zaman internete erişimi kolaylaştırdığı bu günlerde, mobil cihazlar aracılığıyla internete bağlanan kişilerin sayısı her geçen gün biraz daha artıyor. Bu açıdan bakıldığında mobil reklamlar da işletmeler için oldukça iyi fırsatlar sunmaya başladı. Ancak günümüzde hala mobil platformlar için, pazarlamacılar ve reklam verenler, mobil reklam bütçelerine büyük bir pay ayırmıyorlar ve bu yeniliği hala tam olarak keşfedebilmiş değiller. Ayrıca mobil reklamlara ayrılan bütçe oranlarındaki rakamların kısa bir süre içinde hızla yükseleceğini düşündüren araştırmalar da mevcut.
Tüketici davranışlarındaki değişimin pazarlamaya etkileri
Yapılan araştırmalara göre, bu dönem satın alınan tıklamaların yüzde 18’i mobil cihazlardan geliyor. Eldeki bu oranın yalnızca 1 yıl önce yüzde 5 dolaylarında olduğu göz önünde bulundurulursa, kullanıcın değişen davranış da net olarak görülebiliyor.
Mobil reklamların avantajları
Pazarlama ve reklam stratejilerini ve reklam bütçelerini köklü bir değişime uğratacak olan mobil reklamların artan bu etkisi acaba reklam verenler açısında nasıl avantajlar sağlıyor?
1- Ölçümleme kolaylığı: Mobil reklamların sonuçları birçok açıdan diğer mecralara göre çok daha ölçülebilir veriler sağlıyor. Bu açıdan bakıldığında, sonuçları ölçebildiğiniz reklam kampanyaları, stratejinizi ve hedef kitlenizi belirlerken oldukça işe yarar olabilir.
2- Düşük yatırım maliyeti: Mobil reklamların sunduğu ROI avantajıyla diğer mecraların önüne geçilebilir. Doğru hedef kitlenin belirlenebilmesi, bu hedef kitleye doğru anlarda ve yerlerde reklamların gösterilmesi açısından sunduğu bu avantaj, mobil reklamlardan en etkili şekilde geri dönüşlerin alınmasını sağlıyor.
3- Yaratıcı çalışmalara uygun bir yapı: Mobil reklamlarınızda, mobil cihazların kullanıcılara sağladığı birçok avantajı etkili bir şekilde değerlendirilebilirsiniz. Bu sebeple klasik reklam ve tanıtım kanallarıyla kıyaslandığında daha özgün ve güçlü reklamlar hazırlanabiliyor.