Firmaların, müşterilerin akıllı telefonlarına farklı uygulamalar ile CRM, reklam ve promosyon amacıyla doğrudan pazarlama mesajları göndermesine Mobil reklam denir.
Çağımızda reklam yatırımları, iletişimin teknolojiyle beraber gelişimi karşısında büyük bir hızla değişiyor ve gelişiyor. İnternetin günlük hayatımıza girmesi ve hayatımızın her alanında aktif kullanımının sağlanması ile beraber sektör yön değiştiriyor. Günümüzde dünyada 5 milyardan fazla cep telefonu abonesi olduğunu ve internetin, akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlarla her zaman yanımızda olduğunu ve neredeyse her zaman aktif olduğunu düşünürsek, sektörün kendini geliştirmesi bir gereklilik olacaktır. Geleneksel reklam yöntemlerinin dijital mecralara kayması da kaçınılmazdır. Mobil reklam sektörü günden güne hızla büyüyor.
Mobil reklam, akıllı telefon pazarında yükselen rekabetin fiyatları düşürmesi nedeniyle ve markalar yeni gelir kaynaklarına ihtiyaç duyduğu için yeni bir gelir kaynağı olarak sunuluyor. Mobil video, konum bazlı tanıtım, kupon sistemleri, web banner, sponsorlu çağrı, mobil arama ve mobil internet gibi kavramlar bu yeni sektörle beraber hayatımızın vazgeçilmezi olan kavramlar.
Mobil reklamda amaç; iletilmek istenen tanıtımın doğru zamanda doğru kişilere ulaşmasını sağlamaktır. GSM operatörlerinin müşteri veri tabanlarını reklamcılarla paylaşması ile beraber bu durum oldukça yaygınlaştı. Mobil cihaz kullanıcılarının cinsiyet, yaş, konum gibi bilgilerinin arşivlenmesiyle beraber mesela, bir giyim markası, operatörün veri tabanından belirli bir yaş ve cinsiyetteki hedef kitleyi seçerek, bir alışveriş merkezinde yapılacak indirimin tanıtımını, hedef grubunda yer alan kişilere alışveriş merkezindeyken gönderilmesini sağlayarak, indirimli ürünü satın almaya yönlendirebiliyor.
Uluslararası dev markaların mobil tasarımlar için büyük bütçeler ayırdığı, özellikle de büyük mobil operatörlerin altyapını hızla geliştirdikleri ve bu konudaki rekabetin oldukça büyük olduğunu biliyoruz.
Birçok uzman, mobil reklamın, ilerleyen zamanlarda diğer reklam sektörlerinden daha büyük olacağı ve birçok firmanın en büyük yatırımı bu alana yapacağı konusunda hemfikirler.