mobil_uygulama_yaptirmanin_faydalari

Sosyal medyada yeri olan firmalar için birçok fırsat mevcut. Tabi her sosyal medya platformunda değil ama Twitter, Facebook, LinkedIn gibi sosyal ağlarda firmanızı aktif tutmanız oldukça çok önemli.

Sosyal medya ağlarında ne kadar aktif olursanız olun, sosyal medya ağları ile ilgili yüzleşmeniz gereken bir konu var: ROI.  Sosyal medya platformlarında yapacağınız harcamaların ROI’nin (yatırım getirisi) istediğiniz kadar yüksek olacağının garantisi yok ayrıca işin kötü yanı bunu tam olarak hesaplamak da mümkün değil. Ancak mobil uygulamalarda bu durum geçerli değil. Yani kısaca mobil uygulamalar size sosyal medyadan daha büyük fırsatlar sunuyorlar.

Mobil uygulamalar kullanıcılara daha fazla seçenek sunuyor. Mesela, bir lokantanın mobil uygulamasını kullanan bir müşteri bu yolla özel bir sipariş verip, bu lokantanın kendisine en yakın şubesini bulabiliyor ve böylece favori menülerini belirleyebiliyor. Kredi kartı aracılığıyla kontrolün sağlandığı bu örnek mobil uygulamayla, lokantaya gittiğinizde bekleme süreniz de minimuma iniyor.

Promosyonlar daha kolay olur. Sosyal medyada rekabet çok fazla, bu nedenle sosyal medyadan farklı olarak mobil uygulamalarda rekabet yoktur. Çünkü kullanıcılar sosyal medya ağlarından birden fazla markayı takip ediyorlar ve markanız gözden kaçabiliyor, ancak mobil uygulama markanıza ait bir platform. Bu nedenle istediğiniz promosyonu sizle ilgilenen müşterilerinize sunabilirsiniz.

Mobil uygulamalar daha yararlı veriler sağlarlar. Sosyal medya ağları, işletmelere kullanıcı ile ilgili verileri sınıflandırırken yardım etmesine rağmen, mobil uygulamalarda müşteri deneyimleri daha iyi izlenebilir. Böylece belirli bir kitlenin davranışına göre indirim kuponları sunarak fark yaratabilirsiniz.

Mobil uygulamalar gerçekten de sadık müşteri havuzu oluşturmanıza yardımcı olurlar. Sosyal medyadaki hesapları takip etmek kolay, ama sosyal medya yardımıyla ürün satıp satamadığınızdan emin olamazsınız. Ancak mobil uygulama ile bunu ölçebilirsiniz.

Mobil uygulamalar anlık bildirimleri müşteriye ulaştırırlar. Sosyal medyada bir gönderi paylaştığınızda rekabet nedeniyle bunun görülme şansı çok düşüktür. Mobil uygulamalarda anlık bildirimlerin açılma oranı ise yaklaşık yüzde 90’dır.

Markalaşma için daha esnek bir ortam vardır. Sosyal medya ağlarının görsel ve deneyimsel yönleri oldukça kısıtlıdır. Ancak iyi bir bütçeye sahipseniz, mobil uygulamalarda bu yönleri istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.

Geri dönüşü hesaplamak daha kolaydır. Sosyal medyada geri dönüşleri hesaplamanız neredeyse imkansız olmasına rağmen, mobil uygulamada bu verileri kullanarak analiz yapabilirsiniz.