Orta ya da küçük ölçekli işletmeniz konusunda mobil uygulamaya sahip olup olmamak konusunda kararsız iseniz bu yazımızı okumanızı öneririz. Veriler, değişen kullanıcı profilleri ile artık her işletmenin mobil olması gerektiğini gösteriyor. Müşterileriniz mobil. Peki ya işletmeniz öyle mi?

kucuk isletmeler icin mobil uygulamalar

Mobil Endüstrisi

Şu anda 500.000.000’den fazla Android, 300.000.000’den fazla iPhone telefonu aktif durumda.

Android, ABD’deki akıllı telefon pazarının % 47’sine, IPhone, % 29’una sahip.

İyi Ama Neden Mobil Uygulamaya İhtiyacınız Var?

Bu soruya dijital dünyanın bazı dev şirketlerinin söylediği bir kaç cümle ile cevap verebiliriz.

Müşteriler, sizi (artık herhangi bir hizmeti) bulmak için mobil cihaz kullanıyor” Kaynak: Google, “Akıllı Telefon Kullanıcılarını Anlama”, 2011

Mobil deneyime sahip olmamak işinizi kötü etkileyebilir.” Kaynak: Compuware, “Kullanıcılarınız Mobilden Ne İstiyor”, 2011

Müşterileriniz, uygulamaları mobil web sitelerine kıyasla daha çok tercih ediyor.” Kaynaklar: comScore, Alexa, Flurry Analytics, 2012

Mobil Uygulama Yaptırmaya Karar Verdiniz. İçinde Hangi Bilgileriniz Olmalı?

Uygulamanız şunları görüntüleyebilir olmalıdır:

* Hizmetler hakkında bilgi
* Konum (Haritalar’da görünebilen konumlar)
* Tek tıklamayla arama tuşu
* Etkinlikler
* Sosyal medya hesaplarına bağlantılar

Ayrıca;

* Müşteriler sosyal medya sayfalarınıza bağlanabimeliler. Facebook, Twitter, Instagram, vb. (Unutmayın, sosyal medya kullanıcılarının yaklaşık % 40’ı hesaplarına mobil cihazlar aracılığıyla erişmektedir.)

küçükişletmeleruygulama2

Mobil Uygulamanızdaki İçerikler ve Güncellemeler

Uygulamalarınızın içeriği üzerinde her zaman tam kontrol sahibi omalısınız. Güncellemeleri düzenli olarak; sorunları gidermeye yönelik ve kullanıcı tecrübelerini – ihtiyaçlarını dikkate alarak yapmalısınız. Aşağıdaki bölümleri de devamlı güncel tutmak kullanıcıları uygulamanızı kullanmak konusunda motive eder.

  • Uygulama güncelleştirme
  • Özel etkinlikleri gösterme
  • Haftanın ve günün özel fırsatları
  • Bağlılık kuponları
  • Resim Galerisi
  • Uygulamadaki her şey!

Mobil Uygulamanızın Bildirimleri

Push bildirimleri, işletmenizle müşterileriniz arasındaki bariyeri kırmakta size yardımcı olur. Müşterilerinizi yukarıda belirttiğimiz güncellemeler ve yenilikler konusunda anında haberdar etmelisiniz. Fakat bunu onları sıkmadan ve bildirimlerle bunaltmadan yapmalısınız. Şu konulardaki push bildirimleri sizin için yararlı olacaktır:

– Özel teklifler, güncellemeler, kampanyalar, vs.

 

 

 

Paylaş:Share on LinkedInShare on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePin on Pinterest