Pazarlamanın en temelinde, doğru yerde ve zamanda, doğru insana, doğru mesajı göndermek vardır. Dijital dünyada, teknolojideki yeni gelişmelerle beraber girişimcilere, değişik pazarlama olanakları açıldı. Bu olanaklardan biri de konum tabanlı pazarlama stratejisi oldu. Konum tabanlı pazarlama için mobil uygulama kullanmak mantıklı bir seçenek. Çünkü kullanıcılar nerede olurlarsa olsunlar, mobil cihazlarını kullanabilirler, böylece siz de uygulamanız aracılığıyla onlara erişebilirsiniz.
Check-in (lokasyon belirtme) kullanımı
Kullanıcılar, mobil uygulamanız sayesinde hangi etkinliklere katılıyorlarsa kolayca diğer kullanıcılarla paylaşırlar. Uygulama aktivitelerinde check-in’leri arttırmanın bir diğer yolu, kullanıcılara yaptıkları bildirimlere göre ödül vermek olabilir.
CMS içindeki verileri değerlendirmek
CMS, yani içerik yönetim sistemi, içindeki verileri kullanarak kullanıcılarla ilgili bilgileri analiz edebilme imkanına sahipsiniz. Konum tabanlı pazarlama bakımından oldukça önemli bilgiler içeren CMS verileri aracılığıyla, hangi bölgelerde kullanıcı yoğunluğu olduğunu, kullanıcının hangi uyarılara daha fazla tepki verdiğini öğrenme imkanına sahip olabilirsiniz.
QR kodu kullanmak
Mobil uygulamanızın içindeki her bir hizmet için ayrı QR kodları hazırlayabileceğiniz gibi, kullanıcıları direkt olarak uygulamanıza yönlendirebilecek QR kodları da hazırlayabilirsiniz. Pazarlama yapılan bölgede kullanacağınız QR kodlu afişler dolayısıyla mobil uygulamanızın indirme rakamlarını arttırabilirsiniz.
Konum tabanlı anlık bildirimler
Anlık bildirimler konum tabanlı pazarlamada gerekli önemin verilmesi gereken uygulama özelliklerinden biri. Örnek vermek gerekirse, yalnızca belli bir bölgede gerçekleşecek olan bir etkinlikle ilgili olan gelişmeleri ve güncellemeleri anında o bölgede olan kullanıcılara aktarmanızı sağlayabilir. Konum üzerinden gönderilen anlık bildirimleri kullanarak, o bölgede olan tüm kullanıcıları hedefleyebilirsiniz.