ios_9_inceleme

Apple’ın son mobil işletim sistemi iOS 9,  iOS 8’in gölgesinde kaldı.

Analiz firması Mixpanel’ın araştırmasına göre Apple’ın yeni yazılımı olan iOS 9, çıktığı günün yalnıza bir gün sonrasında neredeyse yüzde 11’lik bir kullanım oranına ulaştı.

Kısa bir zaman önce dünya çapında yayınlanan iOS 9, şirketin verilerine göre yayınladıktan sonraki gün itibariyle bütün iOS sürümleri arasında yüzde 10,9’luk bir kullanım oranına ulaştı. Mixpanel, kullanım oranlarını birçok uygulama yoluyla topluyor. Böyle bir analiz tüm iOS cihazlarını ve kullanıcılarının düşüncelerini yansıtmasa da, kullanım oranı açısından oldukça iyi bir ipucu verebilir.

Peki, bir günde yüzde 11, başlangıç için iyi bir oran mı? Mixpanel’in geçen yılki istatistiklerine göre iOS 8 kadar başarılı değil. Firmanın Eylül 2014 verileri bize, iOS 8’e geçişlerin ilk 24 saatte neredeyse yüzde 14’ü geçtiğini göstermişti. Başka bir mobil analiz firması olan Tapjoy’a göre ise rakamlar çok daha farklı; Tapjoy’a göre iOS 9‘a geçenlerin oranı, yüzde 6’yı bile ancak geçiyor.

Bu durum elbette bir başarısızlık değil. Zaten genel olarak bu türdeki sonuçlar günlük bazda değil haftalık, aylık gibi dönemsel analizler ölçülürler. Bu yüzden bu duruma başarısızlık diyemeyiz ancak bu duruma söylenecek en iyi şey sıkılma ya da alışma olabilir. Önceleri Apple’ın çıkaracağı yeni sürüm daha günler öncesinden bile büyük bir heyecan yaratırdı. Görüyoruz ki artık kullanıcılar Apple’a alışmışlar ve daha fazlasını istiyorlar.