Çoğu işletme için mobilite olmak geleceğe yönelik planlarının merkezinde yer alır. Birçok şirket mobil uygulamalara büyük yatırımlar yapıyor. Bunun nedeni ise müşterilerinin şirket, ürün ve hizmetleri bulmak için mobil cihazları her geçen gün daha fazla kullanmasıdır.
İçerik, birçok biçimde, herhangi bir mobil stratejinin temel taşlarından biridir. İşletmeler içeriğini mobil kullanım için optimize etmek ve mobil girişimlerini desteklemek için gerekli önlemleri aldıklarından emin olmalıdırlar. Mobil içerik yönetiminin öneminin farkına erken varan şirketler, rakiplerinden bir adım önde olacaklardır.
İşte her şirketin atması gereken bazı adımların hızlı özeti:
1. Tüm içerik, mobil cihazlar için optimize edilmelidir
Markanızın yalnızca mobil cihazlar için optimize edilmiş bir web sitesi olması yeterli değildir, her bir içerik parçası mobil uygulama kullanan kitleyi düşünerek oluşturulmalıdır. Yazılı içerik, kısa olmalıdır, çünkü mobil okuyucular o kadar derinlemesine inmezler. Resimler de mobil ortamda biçimlendirilmelidir ve herhangi bir medya içeriğinin mobil uyumlu olması gerekir.
2. Mobil uygulamalar test edilmelidir
Bir uygulamanın hayata geçirilmeye hazır olduğundan emin olmak için sıkı testler yapılmalıdır. Bu, tüketici yönelimli uygulamaların yanı sıra üretkenliği artırmaya yönelik çalışan uygulamalar için de geçerlidir. Bir kez başlatıldığında, sinir bozucu bir tüketici deneyiminin olumsuz etkilerini geri çekemezsiniz. Hasar, kurum içi çözümlerle giderilebilir ve çok ciddi olmaz ancak hatalar, kapsamlı bir mobil içeriğine olan inancınızı sarsmamalı.
3. Mobil cihazlara uygun harekete geçirici mesajlar oluşturun
Mobil cihazlara özel bildirimler, şirketinizin uygulamasını indirmek için pop-up’ları içerebilir veya sosyal medyada markayı izlemek için teşvik edici olabilir. Bunlar; basit, mobile uygun yollardır ve müşterilerinizle iliskilerinizi derinleştirmeye yaradığı kadar hedef kitlenize ulaşmanızı da sağlar.
4. Bir kurumsal içerik yönetimi çözümü gerekebilir
Bir kurumsal içerik yönetimi çözümü için halen devam etmekte olan gereksinim üzerinde bazı tartışmalar var. Bazı uzmanlar bulut tabanlı depolama ve büyük veri endekslemesinin daha düşük maliyetle etkili bir alternatif olduğunu düşünmektedir. Bu düşünce doğru olabilir veya olmayabilir ama aslında bu; her şirketin ihtiyaçlarını inceleyerek, vaka bazında en iyi şekilde çözülebilecek bir tartışmadır. Seçtiğiniz platform mükemmel bir çözüm olmayabilir, ancak gelecekte yaklaşımınızı her zaman yükseltebilir veya değiştirebilirsiniz.
5. Mobil, kendi analizini gerektirir
Mobil davranış, masaüstündeki davranıştan temelde farklıdır. Dolayısıyla içeriğin, mobil uygulamaların ve mobil cephedeki her şeyin etkinliğini ölçmek için kendi analizine ihtiyacı vardır. İçeriğinizin mobil performansını, hedefleriniz ve hedef kitlenizinizle alakalı terimlerle değerlendirebilecek bir çözüme yatırım yapmanız gerekir.
Rakipleriniz mobil bir içeriği büyük bir strateji olarak benimsemiyorsa, bu sadece zaman meselesidir. Ancak gerçek ayırt edici faktör; her bir şirketin yeni müşterilere erişmek, müşterinin katılımını artırmak, olumlu marka deneyimleri oluşturmak ve kendi marka ayak izlerini genişletmek için mobil cihazları ne kadar iyi kullanacağı olacaktır. İçerik yönetimi stratejinizin her yönü, bu hedefler düşünülerek tasarlanmalıdır.