funimate_mobil_uygulama

ABD’de binlerce kullanıcıya sahip Funimate uygulaması, dünyaya açılarak kendi sosyal platformunu açmayı hedefliyor.



Küreselleşme hedefi ile Türkiye’de geliştirilen selfie uygulaması Funimate, önceki yıl sonunda sunulduğu 150 ülkenin App Store’ların büyük bir başarı göstererek dikkatleri çekmişti. Yayınlandığından bugüne 1.5 milyon kez indirilen Funimate, ABD odaklı büyümesine hızla devam ediyor. Kullanıcı sayısının 340 bine ulaştığını söyleyen Funimate’in, kullanıcılarının yüzde 60’lık bir kısmını ABD’li kullanıcılar oluşturuyor.


Kısa zaman önce ABD App Store’da fotoğraf ve video sınıfında ilk 20 mobil uygulama içine giren Funimate, Ağustos’un ilk haftasında iPad top Grossing uygulamaları içerisinde altıncı sıraya yükselerek büyük bir başarı elde etti. Selfie uygulaması olarak işe başlamasına rağmen videoların sosyal medya ağlarında günden güne popüler hale gelmesiyle Funimate’in yavaş yavaş bir video düzenleme uygulamasına dönüştüğünü de söyleyebiliriz. Çekimlerinize değişik hareketli efektler ve farklı sesler ekleyebildiğiniz uygulama, bu çalışmaları Vine ve Instagram gibi sosyal ağlarda paylaşmaya hazır hale getiriyor. Bir rakip gibi görünse de uygulama Replay, Flipagram, Vidlab ve Hyperlapse gibi popüler mobil kamera uygulamalarını tamamlayıcı özellikler sergiliyor.


Funimate her geçen gün kendini yeni efektler ve kurgu yöntemleriyle geliştiriyor. Sıradaki hedefi ise kendi sosyal platformunu açmak. Asıl amaçlarının yaratıcı ve dinamik bir video platformu oluşturmak olduğunu söyleyen Funimate kurucu ortaklarından Kemal Oğur, beğeni, yorum yapma, takipleşme gibi özellikler de eklenerek bu mobil uygulamanın 1 milyondan fazla video içeriğine sahip olmasını hedeflediklerini belirtiyor.