Modern tüketicinin alışveriş süreci karmaşık bir hal aldı. Tüketiciler, alışveriş süreci boyunca birden çok cihaz, kanal ve medya türü kullanıyor. Verilere bakacak olursak, kullanıcıların %90’ı bir cihazda etkinlik başlatıp aynı etkinliği farklı bir cihazda tamamlıyor. Google, Adwords kullanan pazarlamacılara reklamlarının müşterilerin alışveriş süreci üzerinde yarattığı etkiyi tam olarak ölçmelerine ve daha fazla dönüşüm elde etmelerine yardımcı olmak için yeni bir özellike geliştirdi. Arama ağı reklamcılığı ve görüntülü reklamcılık için AdWords’de cihazlar arası dönüşüm izlemeyi kullanıma sundu. Tüketici alışveriş süreci boyunca birden çok kanal kullanmış olsa da, bu özellik sayesinde “Neden?” ve “Nasıl?” sorularınıza yanıt bulabileceksiniz.

google-adwords

Cihazlar arası dönüşümler, bir cihazdan reklamın tıklanmasıyla başlar ve başka bir cihazda (veya aynı cihazda başka bir web tarayıcısında) dönüşüm olarak sona erer. Cihazlar arası dönüşüm istatistiklerini ölçmek için daha önce Google hizmetlerinde oturum açmış kullanıcılardan gelen toplu ve anonim veriler kullanılmaktadır. Bu sayede web, mobil site veya uygulama gibi birden fazla mecra üzerinden yayın yapıyor olsanız da dönüşüm akışını verimli bir şekilde takip edebiliyorsunuz.

Aşağıda AdWords’de cihazlar arası dönüşümlerin nasıl hesaplandığına dair bir örnek görebilirsiniz:
İnternet üzerinden satış yapan bir kitap mağazasının tanıtmakta olduğu yeni bir romanın reklamı 100 defa tıklanıyor. Bu 100 reklam tıklamasının kaç tanesinin sonunda cihazlar arası dönüşüm olacağını belirlemek için izlemeniz gereken birkaç adım var.

İlk olarak, daha önce Google hizmetlerinde oturum açmış kullanıcılardan gelip cihazlar arası dönüşüm sağlamış reklam tıklamalarına bakmalısınız. Daha sonra modelin kapsamını, pazarlamacının tüm AdWords tıklamaları ve dönüşümleri daha önceden oturum açmış kullanıcılardan gelseydi elde edeceği cihazlar arası dönüşüm sayısını gösterecek şekilde genişletiyorsunuz.

Bunu, her pazarlamacıya özel birkaç etkene dayalı cihazlar arası tahmin modelini özelleştirerek yapabilirsiniz. Bu sayede modelin her kampanya ve reklam grubuna ilişkin doğruluk oranı optimize edilebilmektedir.

AdWords cihazlar arası dönüşüm verileri, mobil ağ reklamcılığının dönüşümleri nasıl etkilediğini ölçmek için tüm dünyadaki reklamverenler tarafından kullanılabilir. Başlamak için dönüşüm izlemeyi kullanmanız yeterlidir. Yeterli veri toplandığında, önemli anları ölçmenizi sağlamak için Tahmini raporlar görmeye başlayacaksınız.

Günümüz pazarlama anlayışında ölçümlemenin önemi her geçen gün artıyor. Google geliştirdiği bu özellik ile birden fazla kanal üzerinden hizmet veren e-ticaret işletmelerinin reklam yatırımlarından maksimum verim alması için ihtiyacı olan karmaşık istatistiklere ulaşabilmesini sağlıyor.

Paylaş:Share on LinkedInShare on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePin on Pinterest