Siz de işiniz için bir mobil uygulama oluşturmak istiyor ancak bunu nasıl yapacağınızı, nereden başlayacağınızı bilmiyor musunuz? İşte sizlere birkaç küçük ipucu:
Kullanıcı Dostu
Hedef kitlenizi doğru şekilde belirlemek ve iletişim süreci içinde geçecekleri aşamaları doğru belirlemek oldukça önemli: Geliştireceğiniz mobil uygulama kullanıcılarına nasıl bir kolaylık sağlayacak? Kullanıcıların isteklerini ve beklentilerini karşılayabilecek mi? Buna benzer sorulara cevap bulabilmek için hedef kitlenizi iyi tanımanız ve özellikle başlangıçta, şartlara uygun olacak ölçüde çok sayıda kullanıcıyla gelişim testleri yapmanız iyi olur.
Sadelik
Karışık bir menü yapısından kaçabildiğiniz kadar kaçınmak özellikle başlangıçta yararınıza olacaktır. Hali hazırda çok da geniş olmayan mobil cihaz ekranını, yalnızca gerekli olan öğelerle ve akıllıca doldurmak, mobil uygulamanızın kullanımdaki performansının artmasına ve daha fazla kullanıcıya sesini duyurmasına yardımcı olacaktır.
Sabit Öğeler
Yeni mobil uygulamanızı üretirken dikkat etmeniz gereken başka önemli bir konu da, değişmeyen öğelerdir. Mobil uygulamalar da, tıpkı internet siteleri gibi zaman zaman tasarım değişikliklerine ve geliştirmelere uğrayabilir ancak onun temelini oluşturan birkaç öğenin, kullanıcının alışkanlıklarını göz önünde bulundurarak stabil bırakılması tavsiye edilir. Her gelen yeni trendle birlikte mobil uygulamanızda kökten değişiklikler yapmak, uzun vadede sizin için oldukça zarar verici olabilir.
Doğru Platform
Değişik mobil cihazların sunduğu değişik mobil işletim sistemleri, sizleri bir seçim yapmak zorunda bırakabilir. Mobil uygulamanızın hangi platformla uyumlu olması gerektiği, harcayacağınız maliyet, erişilebilirlik ve kolay kullanım analizleriyle belirlenebilir. Uygulama kullanıcılarının hangi platformları daha fazla kullandığını görmek için web sitesi trafiğinizi ayrıntılı bir şekilde analiz etmeniz lehinize olacaktır.