Apple Watch’un piyasaya çıkmasıyla beraber tüm geliştiriciler bu cihaza yönelmişlerdi. Türkiye’de ise bu konudaki gelişimin öncüsü bankalar oldu.
Apple’ın bir süre önce Apple Watch satışa sunmasıyla beraber, Apple Watch uygulamalarında rekabet gittikçe arttı. Salesforce, Avernote, Instagram, Shazam ve benzeri çok sayıda mobil uygulama üreticisi kolları sıvamış ve birçok yeni uygulama geliştirmişlerdi. Türkiye’de ise bu rekabetin demir başları bankalar oldu.
Apple Watch’un Türkiye’deki satış fiyatı belli olduktan ve satışa sunulduktan kısa bir süre sonra, giyilebilir teknolojilerde deneyime sahip bankalar ard arda yeni uygulamalarını tanıtmaya başladılar.
Uygulama rekabetinin öncüsü iki banka; Yapı Kredi ve Akbank. Bu iki banka bir süre önce Apple Watch uygulamalarını tanıttılar.
Dijital bankacılık hizmetlerine Apple Watch’ı hızlı bir şekilde ekleyen Yapı Kredi’nin Watch uygulaması, cihazın satışa sunulmasıyla birlikte Yapı Kredi Mobil Şube ile entegre çalışmaya başladı.
Yapı Kredi Bankası’nın Apple Watch uygulaması, kullanıcının konumunu belirleyerek en yakın ATM ve bankaları bulmalarını, kredi kartı, hesap bilgilerin görüntülemelerini ve mobil şube bildirimlerini almalarını sağlıyor.
Garanti Bankası da bu rekabetten geri kalmadı ve Apple Watch için Cep Şubesi uygulamasını üretti. TEB ve İş Bankası gibi bankalarda Apple Watch uygulama pazarında yerlerini çok geçmeden aldılar.
Özetlemek gerekirse; tüm bankaların uygulamaları en yakın ATM’yi bulmak, hesap özeti incelemek, mobil bankacılık uygulamasından bildirim göstermek gibi benzer özellikler sunuyorlar.