Mobildeki reklam gücünü ve teknolojisini geliştirme hedefinde olan AOL, bunu hedefini gerçekleştirmek için Meillennial Media’yi alarak, ilk adımını attı. AOL‘un mobil alandaki reklam gücünü ve de teknolojisini geliştirme amacıyla Millennial Media‘yı satın alacağı hakkındaki duyumlar Temmuz ayında ortaya çıkmıştı. İki şirketi bugün yaptıkları açıklamalarda satın almayı doğrulamış oldular. AOL, Millennial Media’yı hissesi 1.75 dolardan, toplamda yaklaşık olarak 238 milyon dolar bir değerle bünyesine kattı.
Millennial Media mobil reklamcılık üzerine çalışmalar yürüten bir teknoloji şirketi. Şirkete ait mobil reklam ağı, neredeyse 65 binden fazla sayıda mobil uygulama üzerinde çalışıyor ve yaklaşık 1 milyar kullanıcıya ulaştığı söyleniyor. AOL tarafından yapılan açıklamada, kendilerine ait reklam ağlarına oldukça önemli olan bir mobil reklam ölçekleme teknolojisi eklediklerini, ayrıca mobil reklam ağlarının bundan sonra daha güçlü olacağını belirtti. Bu yılın başından beri özellikle kendi video ürünleri ve satışına odaklanan AOL, bu farklı hamlesiyle mobil reklam ağının da gücüne güç katmış oldu.
Millennial Media, borsaya açık bir şirket, satın alım öncesinde her hissesi yaklaşık 1.35 dolardan (toplam değeri se 187 milyon dolar) işlem görüyordu. Son yıl içerisinde hisse senetlerinin değeri yüzde 40 artan şirketin, 2015 yılının ikinci çeyreğinde, önceki yılın aynı çeyreğine göre geliri yüzde 2 azalarak 65,8 milyon dolara düşmüştü.