Güzel bir ara yüze sahip, kullanıcıya maksimum fayda sağlayan ve onun vazgeçilmezi olacak sağlam bir mobil uygulama geliştirdiniz diyelim, iş bununla bitmiyor. Bunu kullanıcıya iyi bir şekilde pazarlayamazsınız, uygulamanız mağazasında durur öylece bir köşede.

İşte size mobil uygulama pazarlaması konusunda dikkat etmeniz gereken 5 öğe;

Mobil Uygulamanızı Doğru Pazarlayın

Mobil Uygulamanızı Doğru Pazarlayın

1-Uygulama mağazası

Google Play ve Apple App Store gibi büyük uygulama mağazalarında yer almak elbette mobil uygulamanızın daha büyük bir kitleye ulaşması bakımından oldukça önemli. Mobil uygulamaların büyük bir kısmı da öncelikle bu iki mağazada yer alıyor. Bu bakımdan, mağaza optimizasyonuna gereken önem vermeniz, mobil uygulamanızın başarısı için en önemli adım. Bu iki önemli mağaza da her ne kadar hedef kitlenizi yakalamanız için doğru yerler olsalar da, doğru bir optimizasyon yapamadığınız taktirde, hedefinize ulaşmanız pek mümkün değil. Mobil uygulamanızı bu mağazalarda yayınlarken ikisinin de bir birinden farklı birer optimizasyon gerektirdiğini unutmamakta fayda var.

2- Mobil uygulamanızın ismi

Mobil uygulamanızın ismi pazarlama bakımından oldukça büyük bir önem taşıyor. Kullanıcının ilgisini çekecek, etkili, yararını yansıtabilecek ve farklı bir isim seçmeniz bu bakımdan fazlasıyla işinize yarayabilir.

3- Anahtar kelimeler

Mağazalarda mobil uygulamanızın keşfedilmesinin ilk ve en önemli adımı olan anahtar kelimeleri belirlemeden önce oldukça dikkatli olmanızda fayda var. Doğru kelimeler seçmek için, uygulamanızın kullanıcıya sağlayacağı yararları net olarak belirlemelisiniz. Daha sonra ise rakiplerinizin kullandığı ve en çok aranan anahtar kelimeleri inceleyip, en doğru anahtar kelimelere ulaşmalısınız.

4-Görseller

Mobil uygulamanızın pazarlama sürecinde etkili olacak bir diğer özellik de görsel gücü. Uygulamanızın indirilmesi için uygulama mağazasında mobil uygulamanıza ulaşan kullanıcıyı görsellikle de etkilemeniz çok önemli. Özellikle de ikonların basit ama yaratıcı bir dizayna sahip olması, kullanıcının tercihini büyük ölçüde etkileyecektir.

5-Reklam

Mobil uygulamanızı en uygun uygulama mağazalarında en doğru şekilde kullanıcıya sundunuz, peki bu yeterli mi? İhtiyaç duyan kullanıcıların mağazaya gelip, anahtar kelimeler aracılığıyla mobil uygulamanıza ulaşabilmesi için belki yeterli olabilir, fakat daha büyük bir hedef kitleye ulaşmanız açısından yeterli değil. Bu noktada, mobil uygulamanızı birçok yazıda açıkladığımız yöntem ve taktiklerle kullanıcıya tanıtmanız gerekiyor.