periscope-istatistik-verileri

Twitter tarafından açıklanan Periscope verilerine göre, Periscope uygulamasında günde 350.400 saatlik yani 40 yıllık video izleniyor.

Twitter Inc.’in, 2015 yılının Mart ayında, 50-100 milyon dolar gibi bir bedel ödeyerek satın aldığı Periscope, mikro blog ağının da baskısıyla oldukça hızlı bir büyüme gücü yakaladı. Twitter, bir süre önce yayınladığı yılın çeyrek sonuçları kapsamında Periscope’un performansı hakkında bazı detaylar paylaştı.

Periscope verilerinde oldukça dikkat çeken ilk şey, sahip olduğu kullanıcı sayısı. 2 Ağustos tarihi ile Periscope’a kayıtlı olan kullanıcı sayısı 10 milyona ulaşmış durumda. Twitter’ın eski CEO’su olan Dick Costolo bir süre önce Periscope yayınlandıktan kısa bir süre sonra uygulamaya 1 milyon kullanıcının kayıt olduğunu söylemişti.

Twitter’ın yayınladığı veriler arasında Periscope’un en çok üzerinde durduğu ve ‘en kritik veri’ olarak kabul edilen veri, toplam yayın izleme süresi. 29 Temmuz tarihi ile iOS ve Android kullanıcıları günlük toplam olarak tam 40 yıl uzunluğuna eş olan süre kadar canlı yayın izlemişler. Farklı bir söyleyişle, Periscope kullanıcıları bir günde toplam olarak tam 350.400 saat canlı yayın izliyorlar. Aynı şekilde yine 29 Temmuz tarihi ile mobil uygulama günlük olarak yaklaşık 1,8 milyon aktif kullanıcıya sahip.

Periscope ekibi, günlük ve aylık aktif uygulama kullanıcı sayısının hızlı bir şekilde arttırılabileceğini ancak yalnızca ona odaklanılması halinde kaliteli bir hizmet ortaya çıkarma hedefinden sapılabileceğini açıklamışlar. Bu nedenle bir taraftan insanların uygulamayı düzenli olarak kullanmalarını isterken, bir taraftan da kaliteli bir canlı yayın platformu oluşturma hedefini de sürdürüyorlar. Ekip “kullanıcıların ilgisini çeken yayıncıların katılması ile canlı yayınların içerik olarak kalitesinin artacağını” da açıklamalarında belirtiyorlar.